Monday, August 8, 2011

tragedi ramadhan hari ke 8

8hb ogos 2011..makna nye da masuk hari ke 8 umat islam berpuasa..
dan bila berpuasa..antara detik y dinanti2kan adalah waktu berbuka..
bagi y berpeluang berbuka dgn keluarga tercinta..
dapatlah mkn mknn y sedap2..beli kuih muih..roti john..
tp bg aku y tgh blaja dan menginap di rumah sewa..
hanya rakan2 menjadi teman utk berbuka..
dan hari ini kami bercadang utk berbuka kt kdai mkn..
sbb aku takut lmbt siap..aku order la nasi putih 2+ aym seketul..
juadah y sepatutnya tidak perlu menunggu lama utk siap..
namun setelah azan maghrib berkumandang..mknn aku belom smpai lg..
tunggu punye tunggu..da pukul 8..dan mknn aku belum smpai LAGI..!!
rasa sakit hati mengalahkan perot y tgh lapar..
aku nekad membatal kn pesanan mknn ku dan hanya mmbyr air teh o ais y aku jadi kan sebagai juadah berbuka..
sumpah menyirap dan tak kan dtg lg kedai tu..huh

No comments:

Post a Comment